UİD-DER youtube Web TV Twitter'da UİD-DER facebook'ta UİD-DER

Esnek Çalışma Yasaklansın!İçerik yayınları

(23.08.2018)
Ben yayın sektöründe çalışan bir işçiyim. Yayına hazırladığım işlerde çok dikkatli olmak, temiz ve titiz çalışıp her ayrıntıya dikkat etmek zorundayım. UİD-DER’le tanışmadan önce işim sadece bu kadar değildi. Ofiste telefonlara bakmak, patronun misafirlerine çay-kahve getirmek, ofisin temizliğini...
(18.12.2017)
Çalışma koşulları gittikçe ağırlaşıyor. Aldığımız ücretler yetmiyor, uzun iş saatlerine bir de fazla mesailer ekleniyor. Biraz daha iyi şartlarda yaşayabilmek için, daha doğrusu geçinebilmek, borçlarımızı ödeyebilmek için günümüzün 10-12 saatini işyerinde geçiriyoruz.
(28.01.2015)
Torba yasa olara Meclis’e gönderilen yasa tasarısının 11. maddesine göre, özel istihdam bürolarına “geçici iş ilişkisi kurma” hakkı tanınıyor. Böylece bu bürolara işçi kiralama yetkisi verilmiş olunacak. Bir taraftan taşeronluk sistemini alabildiğine yaygınlaştıran AKP ve patronlar sınıfı, öte...
(30.11.2013)
Kış yavaş yavaş kendisini hissettirmeye başladı. Artık havaların güzel olduğu son günleri yaşıyoruz. Biz de fırsattan istifade bir Pazar sabahı kahvaltı yapmak için sözleştik. Ben ve metal işçisi bir arkadaşım bir pastanede oturup kahvaltı yaptık. Bizler işçi olduğumuz için haliyle gündemimiz...
(16.01.2013)
Taşeronluk düzeni, emek/işgücü maliyetinin azaltılmasını ve patronların kârlarının büyütülmesini esas almaktadır. Bu hedefe ulaşabilmek için, öncelikle işçilerin bir araya gelmesinin önüne geçilmekte ve taşeron şirketler aracılığıyla işyerlerindeki işçiler bölünüp parçalanmaktadır. İşgücü...
(08.12.2012)
Erzurum Şeker Fabrikası’da çalışan mevsimlik işçiler, 5 Aralıkta fabrika önünde “Biz de Kadro İstiyoruz!” pankartı açarak kadroya alınmalarını istediler. Fabrika önünde toplanan işçiler adına, Şeker-İş Erzurum Şube Başkanı Metin Keskin bir açıklama yaptı. Keskin, fabrikanın özelleştirme kapsamından...
(28.10.2012)
Ben yaklaşık 4 aydır işsiz bir işçiyim. İşsiz kalmadan önce çalıştığım işyerinde tam 4 yıl çalıştım. Bu 4 yılın sonunda “düzene uyum sağlayamama” gerekçesiyle işten çıkarıldım. Sizin de tahmin edeceğiniz gibi gerçek neden aslında farklıydı. Kendi ellerimizle kendimizi işsizliğe ittik diyebilirim....
(21.08.2012)
“Herkese iş var. Çalışma saatleri hafta içi sabah 8’den akşam 7’ye kadar. Haa bir de mesai olursa bazen 9’a uzadığı oluyor. Hafta sonu çalışmıyoruz. Zaten hafta sonu çalışmamak için çıkış saatlerini 19.00 yaptık. Ama Cumartesileri mesai oluyor. Mesai parasını da, resmi tatillerde çalıştığınızda da...

Kampanyalar

Emekçi Kadınlar Mücadeleye
Mülteci Emekçiler Sınıf Kardeşimizdir!
Fumiaki Hoşino’ya Özgürlük
Kore’de Sendikal Baskılara Son
Düşük Ücretlere, Uzayan İş Saatlerine, Taşeronlaştırmaya Hayır!
İş Kazaları Kader Değildir, İşçi Ölümlerini Durduralım!
Ücretler Yükseltilsin, İş Saatleri Kısaltılsın
Tüm Dünyada Sendikal Baskılara Son!
Kıdem Tazminatımızı Gaspettirmeyelim!
İran İşçi Sınıfına Yönelik Baskılara Son!